Dela Wosinu Gadri – gespecialiseerd in pruiken – werkte jaren vanuit huis, maar kon niet meer om het succes van haar haarstukken heen. In 2018 opende ze haar eigen salon in Schiedam. Door hard te werken en kwaliteit te leveren is haar naam nu overal bekend en mag ze veel BN’ers tot haar vaste klantenkring rekenen. 

Zelfverzekerde vrouw
“Delaganza is voor de zelfverzekerde, elegante vrouw. Ik bied alles wat met beauty te maken heeft zodat vrouwen op één plek al hun behandelingen kunnen doen: van knippen en stylen tot vitaminebehandelingen, manicures en pedicures. Ik wil dat vrouwen blij bij mij de deur uitlopen. Mijn salon heeft een luxe uitstraling en dat gevoel wil ik mijn klanten ook geven. Soms komen klanten helemaal depressief binnen omdat ze geen hoop meer hebben voor hun haar. Ik houd niet van opgeven en probeer altijd een oplossing te vinden. Ik denk wel eens ‘o jee, gaat dit wel lukken?’ Maar aan het eind van de dag is het altijd gelukt. Dan ben ik trots op mezelf dat ik het toch maar mooi gedaan heb.”

BN’ers
50 procent van Dela’s klanten komt om medische redenen, bijvoorbeeld vanwege haarverlies als gevolg van chemotherapie of de haarziekte alopecia. De andere helft heeft cosmetische redenen, bijvoorbeeld extentions of een andere haarkleur. Van vrouwen met een uitkering tot miljonairs; Dela heeft een uiteenlopende klantenkring. Ook bekend Nederland heeft haar weg naar Delaganza gevonden. Zo mag Dela BN’ers als Fajah Lourens en Amanda Balk tot haar klantenkring rekenen. Waar ze eerst nog adverteerde via Marktplaats is haar faam via mond-tot-mondreclame nu tot in de hoogste kringen bekend. Ook zette ze social media en influencers in om bekendheid te verwerven. Dat leverde Dela met haar kwaliteitshaarwerken verschillende opdrachten voor lifestyle-programma’s op tv op.

Balans
“Ik heb veel vaste klanten. Weaves bijvoorbeeld moeten elke 6 tot 8 weken opnieuw gezet worden en ook haarstukken hebben onderhoud nodig. Met die inkomsten betaal ik de vaste lasten. Een eigen salon is hard werken. Als ik thuiskom na een lange dag doe ik de bestellingen. Als de kinderen naar bed zijn ben ik soms nog tot 03.00 uur ’s nachts bezig om pruiken te naaien. Ik maak alles zelf; het kost me 3 tot 4 weken om een pruik te maken. Vrije tijd heb ik bijna niet. Maar nu de salon goed loopt heb ik wel meer balans omdat ik medewerkers heb kunnen aannemen. Zo heb ik kapsters in dienst en iemand die de beautybehandelingen doet. Ik vind het belangrijk dat ik tijd heb voor mijn kinderen. Want zij zijn mijn nummer één prioriteit.”

Welke tips heeft Dela van salon Delaganza voor jou als ondernemer? Lees het in december.

www.Delaganza.com

tekst door Laura Tenret
www.lauratenret.nl

Copyright @ Tolidi

Pin It on Pinterest

Share This